ברוך הבא אורח ( התחבר | הרשמה )

Navigation קבוצת הצילום של שלומי > פורומים טכניים - כתבות ומאמרים > מאמרים ופודקאסטים מקוריים
אלכס ליבק-Masters Of Photography, "לא להיות דומיננטי, לא להיות נוכח, להיות זבוב על הקיר"
 
Reply to this topicStart new topic
אפשרויות V
Frieman Ronen
7.2.2008, 18:32
תגובה #1


Group Icon


קבוצה: יועץ בכיר
מספר ההודעות: 3,181
תגובות נבחרות: 184
הצטרף בתאריך: February 07
מתל אביב
צלם



זוהי הכתבה השלישית שאני כותב בסדרת גדולי הצלמים.
חשבתי על זה רבות, ונכון ששני הצלמים שכתבתי עליהם היו יהודים, ניצולי שואה בדרך זאת או אחרת.
הרגשתי שאני רוצה לכתוב על מישהו שאני אוכל להזדהות איתו. שאני אוכל להגיד, הנה, זה קורה גם פה, זה קורה גם בישראל. לאחר התייעצות עם יוסי התחלתי לגשש ולבחון שני צלמים ישראלים בולטים.
אלכס לייבק ופסי גירש.
התבוננתי בתמונות של פסי גירש, תמונות מדהימות שצולמו תוך הקפדה על בימוי וקומפוזיציה אך עם הרבה התעסקות במוות [לפחות ככה אני הרגשתי].
התחלתי לחפש גם חומר על אלכס לייבק, על מנת לחקור ולבדוק מה אני יכול ללמוד עליו לפני שאני מחליט על מי לכתוב.
הדבר הראשון שנתקלתי בו הוא: ציטוטים של אלכס לייבק.
"התרבות במדינה הזאת היא כל כך רחבה, הרחובות פתוחים, מתקשרים, ועמוסים סמלים סוציולוגים. ועדיין כמעט ואין צלמים שפשוט הולכים ברחוב עם מצלמה ומתעדים את חיי היום יום. כל הצלמים רוצים להנציח את ההיסטוריה לצלם את מנהיגי העולם, את הכוכבים והזיקוקים.
צילום רחוב וצילום תיעודי כבר מזמן אינם אופנתיים. העבודה שלך היא "פסה" אמרה לי לפני כמה שנים צלמת צעירה במוזיאון חשוב. אנשים כבר לא מצלמים ככה יותר היא אמרה. ואני חשבתי לעצמי- כל עוד אנשים אינם "פסה" אז צילום ישיר מעורר מחלוקת של צילום רחוב עדיין תקף".
נשביתי, והחלטתי לכתוב על אלכס לייבק [Alex Levac].



תמונות מצורפות


אלכס לייבק נולד ב-1944 בתל אביב.
לאבי המשפחה הייתה חנות וילונות בעיר, ואלכס שעבד בחנותו, היה אמור להשתלב בעסק כמו אחיו הגדול.
לאביו היה תחביב נוסף: הוא אהב לצלם ולהנציח את החיילים הבריטים ששירתו כאן.
הוא הביא לאלכס מצלמה קטנה, שיצלם איתה.
המצלמה הראשונה שלו הייתה מין תיבה מרובעת שדרך העינית שלה בקושי ראה.
התצלומים הראשונים של הילד אלכס היו ברחוב טבריה 10 בתל אביב. הוא תיעד את פסלי המתכת שעמדו על הרדיו של אמא שלו בסלון. הוא היה מעלה אותם לגג הבית, מחכה שברקע תהיה שקיעה יפה כזאת, עם עננים דרמטיים, ומנציח אותם.
כך התחיל אלכס את תחביב הצילום שלו. תחילה בבית, אחר כך בבית הספר. מנציח את החברים שלו מבית הספר העממי תל-נורדאו או מתיכון עירוני ה'. היו שם בעז דוידזון ויוסי פולק ולפעמים החברה של פולק, שאז נקראה נעמי גרינבאום והיום קוראים לה נעמי בלומנטל, ולפעמים שלמה ניצן. ביחד היו חבורה שמעלה מחזות בבית הקברות הישן ברחוב טרומפלדור. את התמונות שצילם שם אלכס כבר פיתח בעצמו, בחדר השירותים, שנהפך לחדר חושך לעת מצוא. כך הצליח יום אחד להרוג את הקרפיונים שאמא שלו הביאה הביתה לקראת הגפילטע פיש של שבת, כששפך את נוזל הפיקסר לתוך האמבטיה אשר שחו בה.
בחיידק של הצילום ובחיידק העיתונות נדבק בערך באותה תקופה. אלכס ליבק, עבד כשליח בעת חופשות הקיץ בסניף התל-אביבי של ה"ג'רוזלם פוסט" ברחוב נחלת בנימין ו"הדפוס הריח לי מהתחלה מאוד טוב, זה מאוד ריגש אותי"

לאחר שירותו הצבאי נרשם ללימודי פסיכולוגיה ופילוסופיה באוניברסיטת תל אביב.
נדמה כי לעיתונות הגיע קודם כל מהצד של המלים. כראיה, בעודו סטודנט לפילוסופיה ופסיכולוגיה עבד גם כעורך לילה בעיתון "היום" ביחד עם איל מגד, גדעון גדות ויוסי אחימאיר, ובמקביל סייע לו חברו המשורר משה בן שאול להשיג עבודה כצלם פרילאנס ב"מעריב".

מסעותיו בחו"ל
אלכס לא התלהב מהאופוריה של אחרי מלחמת ששת הימים. הוריו השתייכו לציונים הכלליים, והוא ראה במלחמה הזדמנות להחזיר את השטחים ולעשות שלום. הוא הרגיש שהוא צריך להתרחק, ובאותו שנה נסע לברזיל למסע של שנה, בהמלצת מכר שלו.
אלכס מספר- "ראיתי את מה שהולך לקרות פה, ועד היום אני גאה על זה. בארץ הייתה אופוריה ואני אמרתי לעצמי שאני חייב לנסוע למקום הכי רחוק".
כשעגנה סוף סוף האונייה תיאודור הרצל בריו דה ז'נירו, ביום ערפילי של חודש נובמבר בחום של 45 מעלות צלסיוס, החלה התזמורת שחיכתה לה בנמל לנגן "הבאנו שלום עליכם", וליבק שאל את עצמו אם בשביל זה עשה את כל הדרך.
ביום השני לשהותו שם נגנב לו כל ציוד הצילום, ותוך שבועיים לא נשאר כלום. רק בזכות חברים שעשו מגבית למענו השיג שוב מצלמה. "זאת הייתה תקופת השלטון הצבאי וקרו שם דברים נוראים", הוא מספר, "סטודנטים היו נעלמים וברחובות היו הפגנות אלימות בצורה בלתי רגילה, והיה שם עוני שפשוט לא ראיתי דבר כזה בעבר. אז הבנתי בפעם הראשונה מה זה עולם שלישי ומה זה אימפריאליזם".
אז בעצם גם הבין מהו ייעודו. בריו הכיר אלכס את אנתוניו סוארס, סטודנט לאנתרופולוגיה שיצא לחקור את המודעות הדתית של הברזילאים ביוזמתה ובמימונה של הכנסייה הקתולית. במשך שנה תמימה הסתובבו השניים בערים, בעיירות וביערות של ברזיל. "גיליתי שיש עולם נפלא וגיליתי את מזג האוויר הטרופי: ירד גשם כמו שבחיים לא ראיתי, כל טיפה בגודל של דלי, והיה חם ואני זוכר שפעם אחת פשוט הורדנו את הבגדים ורצנו עירומים בשדה בגשם. אני, בחור כזה סגור וביישן". וזה גם היה הרגע, פחות או יותר, שבו גילה הבחור הביישן הזה את ייעודו המקצועי: "שם החלטתי שאני רוצה להיות צלם, כי בצילום אתה יכול גם לטייל וגם להרוויח כסף".
אחרי שהבין מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול עזב אלכס את ברזיל ללונדון ונרשם ללימודי צילום ב"לונדון קולג' אוף פרינטינג". "שם עוצבה האישיות שלי כצלם", הוא אומר. "לבריטים יש מסורת ארוכה של צילום דוקומנטרי ושל צילומי רחוב." וזה מה שהוא עושה עד היום.

אחרי שגמר את הלימודים חזר לברזיל, שימש צלם של השגרירות האמריקאית. "זה היה כסף בטוח. הייתי מצלם להם בעיקר מסיבות קוקטייל של לונג-דרינקים במזג אוויר טרופי, וכמובן, נשים מדהימות." והיו עוד מסעות צילומיים-אנתרופולוגיים, יחד עם חברו סוארס, שבאחד מהם כמעט קיפד את חייו כשנדבק במלריה חמורה. "תאר לך אותי פחות 20 או 30 קילו", מתאר ליבק הצנום את חומרת המצב שאליו הביאה אותו המחלה. הוא ניצל רק בזכות חברים עשירים שהטיסו אותו לבית חולים בריו דה ז'נירו ובזכות אשתו באותה עת, שהביאה לו תרופות מיוחדות מבית החולים למחלות טרופיות בלונדון.

באמצע שנות ה-70 חזר ליבק מהג'ונגלים של ברזיל לאורבניות של לונדון ותיעד שם בין השאר את מהפכת הפאנק. קשה לדמיין שתי דמויות מקוטבות כמו אלכס ליבק וג'וני ראטן, אבל ליבק מספר שסולן ה"סקס פיסטולס" דווקא התנהג אליו יפה. "הייתי הולך למועדונים שלהם. הם היו מקללים, ויורקים, ורוקדים פוגו כמו משוגעים עם כל הסיכות ביטחון תקועות להם בפרצוף, מה שכמובן הצטלם נהדר. פעם ניגשתי לג'וני ראטן ושאלתי אותו אם אני יכול לצלם אותו. הוא אמר: 'אם תקנה לי בירה - אין בעיה'".

אחרי נדודים על הקו אירופה-ברזיל ועוד ניסיון לא מוצלח במיוחד להשתלב כצלם סטילס בתעשיית הקולנוע בהוליווד, חזר ליבק ב-1981 לישראל, לאשקלון, לעסוק בפרויקט שיקום השכונות. "הייתי עושה משם גם פרילאנס לעיתונים ואפילו שמחות משפחתיות. היה שם סטודיו שנתן לי להשתמש בציוד שלו תמורת שתי חתונות בשבוע". כך מסתובבים בישראל אנשים שאת אלבום הכלולות שלהם צילם אלכס לייבק.

התחנה הבאה של ליבק הייתה העיתון "אנשים", שערך רינו צרור, ואיתו עבר ב-1983 ל"חדשות". זה היה עיתון חדש "עם אנרגיות מטורפות" שנתן הרבה מקום לתמונות, עם צלמים מצוינים כמו משה שי, ורדי כהנא, יוסי צבקר, אבי הזאב ומיקי קרצמן שהיו עושים הכל, "מפורטרטים עד כדורגל, כולל כל הלוויות של מלחמת לבנון".

ב-13 באפריל 1984, בעת שצילם כנס של מפלגת העבודה בתל אביב, שמע אלכס שאוטובוס ישראלי נחטף מאשקלון ועושה את דרכו לעזה. הוא נסע לשם יחד עם העיתונאי נתן זהבי ודקות אחרי ההסתערות על האוטובוס לפנות בוקר, צילם ליבק שני אנשי שב"כ מובילים את מג'די אבו ג'אמע, אחד החוטפים. שעות לאחר שצילם את התמונה דווח כי כל החוטפים נהרגו, שניים בעת ההסתערות ושניים שמצבם היה אנוש - בדרך לבית החולים. לליבק היה ביד התצלום שהוכיח כי הדיווח הזה שקרי ולפחות מצבו של אחד החוטפים היה טוב בעת שהורד מהאוטובוס. ב-16 באפריל דיווח "חדשות" כי לדברי ה"ניו יורק טיימס", שניים מהמחבלים נהרגו לאחר שנשבו. וכשפרסם העיתון שהוקמה ועדת זורע לחקירת מותם של שני המחבלים - נסגר לארבעה ימים בפקודת הצנזור.

כך פורסמה התמונה בעיתון


תמונות מצורפות


ואילו במציאות


תמונות מצורפות


האם אלכס לייבק היה יכול לצלם שוב תצלום כזה? הוא אומר שלא, כי הצבא למד את הלקח והיום סוגר לגמרי את השטח שהוא פועל בו. האם לדעתו העיתונים היו מפרסמים תצלום כזה היום לו נפל לידיהם? "עיתון 'הארץ' - כן", הוא משיב.

כשהוא נשאל כיצד התצלום הזה השפיע על חייו הוא אומר: "הגעתי לאיזה שיא נורא מהר, אולי יותר מדי מהר. זה היה סיפור אדיר, 'ניוזוויק' היה מוכן לשלם עשרות אלפי דולרים בעד התמונה, זה חלום של כל צלם שיהיה לו סקופ שגם ישפיע". ואז הוא מוסיף, "בעצם אולי הוא לא עשה כלום כי אהוד יתום הוא היום חבר כנסת".

אולי התצלום הזה הגדיר את מה שאלכס ליבק אינו עושה עוד.
מהשטחים הכבושים של האינתיפאדה הראשונה הוא עבר אל הרחוב הישראלי. לדבריו, גם מפני שבאינתיפאדה השנייה קמו כבר צלמים פלשתינאים מעולים המתעדים את האירועים "וגם מפני שיש פחות מידי תשומת לב למה שקורה אצלנו ברחוב".

אלכס ליבק זכה בפרס ישראל לצילום לשנת 2005 התשס"ה. מנימוקי השופטים: "אין עוד צלם כאלכס ליבק המעורה כל כך בחוויה הישראלית. הוא ניחן במחויבות ומשמעת, ראיה מקורית ונוקבת, לעתים אירונית של המציאות הישראלית על המובלעות הנידחות שלה. ליבק מצלם מתוך חירות מחשבתית ואמפטיה ומתוך התבוננות פואטית במחוות הרגעיות של המתרחש ברחוב הישראלי".

אלכס ליבק הגיב בהתרגשות עם קבלת הפרס: "זו תחושה פנטסטית, אני נורא מתרגש, לא ציפיתי, אם כי כל אחד יש לו בראש איזה רף כזה, להגיע לפה, להגיע לשם, ופרס ישראל זה פרס מאוד חשוב. חשוב לי מאוד לקבל את הפרס גם מבחינת הקהל שלי, כי אני חי פה בארץ ומצלם ישראלים. אמנם הפרס הזה ניתן על ידי הממסד אבל לא הממסד קובע מי יקבל אותו. מי שישב בחבר השופטים אלו אנשים שאני מאוד מעריך".
אלכס אומר- "אולי התצלומים האלה אהובים כל כך מפני שבעידן של עיבודי מחשב וצילומי סטודיו הם עדיין עונים על ההגדרה הראשונית של צילום - להקפיא את הרגע, ועוד בשחור לבן?"
ובאווירה הזאת ממשיך לצעוד ברחובות, בחיפוש אחר הפריים המושלם, עם מצלמת קוניקה ביד.

מהאידיאולוגיה שלו

• "לא להיות דומיננטי, לא להיות נוכח, להיות זבוב על הקיר".

• אלכס לייבק מאמין שצילום של המציאות היא הצהרה שאי אפשר להתווכח איתה. לתעד משהו לפני שהוא עובר וחולף מהעולם. מנקודת התחלה זו הצלם מוזמן ללכת לרחובות ולצלם את מה שעיניו רואות. התיאטרון של הרחוב מציג בפנינו 24 שעות ביממה. הצלם צריך לפענח את מה שהוא רואה, ואז להקפיא חלק קטן מהחוויה הזאת על פי שיקול דעתו. ואז לחזור לחדר החושך לפתח את הפיל ולהדפיס את התמונה שהוא בחר.

• אני לא מצלם הרבה תמונות אני רואה דברים כאילו מתוך מסננת. הבחירה של הרגע המכריע היא שלי!!

• אני אוהב צילום ואני מכריח את עצמי להסתכל גם על דברים שוליים. יש רגעים מדהימים שההזדמנות הצילומית בהם היא אין סופית. אבל רוב הצילומים הטובים הם תוצר של עבודה קשה וסבלנות.

• "הייתי רוצה שכל התמונות שלי יהיו גדולות ומדהימות מלאות בתוכן היסטורי, סוציולוגי, ואנתרופולוגי, אבל רק תמונות מעטות שלי מגיעות לרמה הזאת. רוב הפעמים התוצאה היא תמונה עם שעשוע או משחק ויזואלי.

• לצילום תיעודי יש מעלה נוספת, הוא מבטא את נקודת המבט של הצלם.







תמונות מצורפות




תמונות מצורפות




תמונות מצורפות




תמונות מצורפות




תמונות מצורפות


היה לי כל כך קשה לבחור תמונות
אז אני מתנצל, עם למישהו יש תמונה שהוא מאוד אוהב ואני לא העלית אותה כאן ....
תעלה אותה בתגובות.

מקורות

כתבה בעיתון הארץ

כתבה באתר של משרד החוץ

ויקיפדיה

גלריית תמונות

רונן


--------------------
אתם מוזמנים לבלוג שלי
אתר הצילום שלי
הגלריה שלי בפליקר

יש תיאוריה הגורסת כי אם אי פעם יגלה מישהו לשם מה בדיוק נועד היקום ומדוע הוא נמצא כאן, ייעלם היקום כהרף עין ויוחלף במשהו מוזר ובלתי מובן עוד יותר...
יש תיאוריה אחרת הגורסת כי כל זה כבר קרה. מדריך הטרפמפיסט לגליקסיה

CANON 30D
CANON 5D MARK II
Canon 17-85mm f/4-5.6 EF-S IS USM
Canon Normal EF 50mm f/1.8 II
canon 70-200 f/2.8 is
canon 24-70 f/2.8
Tamron 28-200 - שכבר צריכה ללכת לפח שנזרקה לפח בטקס מכובד
PM V
+Quote Post
פלפל אדום
7.2.2008, 18:32
תגובה #2


***


קבוצה: משתמשים פעילים
מספר ההודעות: 531
תגובות נבחרות: 100
הצטרף בתאריך: February 07
ממרכז



רונן,
רק התחלתי לקרוא ונשביתי והייתי חייב להגיב ולומר לך - כל הכבוד על המאמר המושקע!!! יופי של תחקיר הבאת כאן...כל הכבוד!
חן


--------------------
"It sees everything, but understands nothing"
Gary Kinder gives his 2 cents about the camera
Exposing Moments @ www.cgp.co.il
PM V
+Quote Post
origal
7.2.2008, 19:11
תגובה #3


*****


קבוצה: משתמשים פעילים
מספר ההודעות: 8,812
תגובות נבחרות: 254
הצטרף בתאריך: January 05
צלם
שם מלא: Israman X 2 , 42.2 X 1



מאמר מדהים , רונן . כבוד גדול ותודה על ההשקעה . איזה כיף !
PM V
+Quote Post
NadavDov
7.2.2008, 19:57
תגובה #4


Group Icon


קבוצה: חברי קבוצת הצילום
מספר ההודעות: 1,629
תגובות נבחרות: 35
הצטרף בתאריך: June 05
מראשון לציון
צלם



איזה מרתק, איזה מעניין.
כל הכבוד...מידע חדש, שונה ומסקרן מאוד רונן.

תודה רבה !


--------------------
לעבודות נוספות:

Facebook Page | 1X | 500px
PM V
+Quote Post
urigott
7.2.2008, 20:01
תגובה #5


***


קבוצה: משתמשים פעילים
מספר ההודעות: 266
תגובות נבחרות: 6
הצטרף בתאריך: November 07
מבאר שבע



כל הכבוד על המאמר המושקע, תודה רבה! smile.gif
PM V
+Quote Post
aron
7.2.2008, 22:09
תגובה #6


Group Icon


קבוצה: מנהלים ראשיים
מספר ההודעות: 12,358
תגובות נבחרות: 110
הצטרף בתאריך: October 04
מישראל
צלם



תודה רונן, מלך אתה !


--------------------
PM V
+Quote Post
Brazilero
8.2.2008, 00:26
תגובה #7


Group Icon


קבוצה: חברי קבוצת הצילום
מספר ההודעות: 4,365
תגובות נבחרות: 2
הצטרף בתאריך: October 04
מישראל...
צלם



יופי של מאמר !
למדתי משהו smile.gif


--------------------
Equipment:

Nikon D90
50mm f/1.8D AF Nikkor
Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical
AF-S VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED
AF-S VR Zoom-Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB800 Flash

Eyes

www.haimbehar.com
My Getty Images Portfolio
PM V
+Quote Post
ymp
8.2.2008, 08:43
תגובה #8


****


קבוצה: משתמשים פעילים
מספר ההודעות: 1,892
תגובות נבחרות: 8
הצטרף בתאריך: June 07
מNew York
צלם
שם מלא: Meir Pliskin



תודה רבה לך, איש! flowers.gif
PM V
+Quote Post
ג'וליאן
8.2.2008, 09:49
תגובה #9


Group Icon


קבוצה: מנהלים
מספר ההודעות: 7,218
תגובות נבחרות: 171
הצטרף בתאריך: July 06
מצפון לינקולנשייר,ימינה אחרי יורק...(טוב..כבר לא)
צלם



מרתק.כתוב היטב.
נהדר לקרוא על האיש הזה.
וסחתיין על הציטוט של דאגלאס אדאמס....
smile.gif


--------------------
סטודיו JeuliaNtioN תומך באמנים בתחילת דרכם.
שאלו אותי איך..

גם אם אתה על המסלול הנכון, אתה תידרס אם סתם תשב שם...
Have no fear of perfection - you'll never reach it.
Those who do not want to imitate anything, produce nothing.
Salvador Dali
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye.
miss piggy
Never eat more than you can lift.
miss piggy
the fact that no one understands you doesn't make you an artist...


גלריית עידכונים אחרונים באתר הזמני שלי[/size]
[b] ]הבלוג שלי


PM V
+Quote Post
zadok18
8.2.2008, 10:55
תגובה #10


Group Icon


קבוצה: יועץ בכיר
מספר ההודעות: 3,392
תגובות נבחרות: 4
הצטרף בתאריך: February 06
מרמת גן
צלם



תודה על השיתוף
ועל ההשקעה
כל הכבוד
thumbs_up.gif


--------------------
נא לא לערוך את תמונותיי. תודה
בברכה
צדוק


הגלריה שלי
www.machlev.net

הבלוג שלי
PM V
+Quote Post
אשר
8.2.2008, 14:05
תגובה #11


****


קבוצה: משתמשים פעילים
מספר ההודעות: 2,759
תגובות נבחרות: 39
הצטרף בתאריך: January 07
מגבעתיים
צלם



יופי של כתבה וברמה מקצועית, רונן. תודה רבה. השכלתי מהקריאה שלה..


--------------------
צילום זה האור, זה הרגע, ומה שעושים איתם


My Gallery at Deviant-art


שווה לימוד - masters of photography

Life is very short, and there's no time
for fussing and fighting, my friend
(Lennon/McCartney)
PM V
+Quote Post
אורית
9.2.2008, 13:41
תגובה #12


Group Icon


קבוצה: חברי קבוצת הצילום
מספר ההודעות: 1,504
תגובות נבחרות: 21
הצטרף בתאריך: September 05



כל הכבוד רונן,
עשית עבודה לתפארת.
PM V
+Quote Post
Frieman Ronen
9.2.2008, 14:11
תגובה #13


Group Icon


קבוצה: יועץ בכיר
מספר ההודעות: 3,181
תגובות נבחרות: 184
הצטרף בתאריך: February 07
מתל אביב
צלם



תודה לכולם על המחמאות
אני באמת שמח שהיה לך כיף לקרוא את הכתבה.
לי היה ממש כיף לכתוב אותה.
שוב תודה.

היה משמח עם עוד חברים ירימו את הכפפה ויכתוב עוד מאמרים

רונן


--------------------
אתם מוזמנים לבלוג שלי
אתר הצילום שלי
הגלריה שלי בפליקר

יש תיאוריה הגורסת כי אם אי פעם יגלה מישהו לשם מה בדיוק נועד היקום ומדוע הוא נמצא כאן, ייעלם היקום כהרף עין ויוחלף במשהו מוזר ובלתי מובן עוד יותר...
יש תיאוריה אחרת הגורסת כי כל זה כבר קרה. מדריך הטרפמפיסט לגליקסיה

CANON 30D
CANON 5D MARK II
Canon 17-85mm f/4-5.6 EF-S IS USM
Canon Normal EF 50mm f/1.8 II
canon 70-200 f/2.8 is
canon 24-70 f/2.8
Tamron 28-200 - שכבר צריכה ללכת לפח שנזרקה לפח בטקס מכובד
PM V
+Quote Post
danb2007
9.2.2008, 14:24
תגובה #14


Group Icon


קבוצה: חברי קבוצת הצילום
מספר ההודעות: 4,812
תגובות נבחרות: 101
הצטרף בתאריך: May 07
צלם



אכן יופי של סקירה.
דן


--------------------
PM V
+Quote Post
ayalaz0
9.2.2008, 18:57
תגובה #15


Group Icon


קבוצה: חברי קבוצת הצילום
מספר ההודעות: 3,748
תגובות נבחרות: 20
הצטרף בתאריך: August 07



עוד השקפת חיים של צלם דגול.לקחתי לעצמי"לא להיות דומינטי, לא להיות נוכח, להיות זבוב על הקיר"...ועוד "הצלם צריך לפענח את מה שהוא רואה ואז להקפיא חלק קטן מהוויה על פי שיקול דעתו"
תודה רונן.


--------------------
אילה
PM V
+Quote Post
Frikin Shin
10.2.2008, 20:44
תגובה #16


***


קבוצה: משתמשים פעילים
מספר ההודעות: 279
תגובות נבחרות: 2
הצטרף בתאריך: February 07
מישראל
צלם



קודם כל חידשת לי דווקא עם כמה תמונות שלו בסוף אז תודה =)
מלבד זאת.. מאמר מאוד מעניין והיה כייף לקרוא , ובכלל לראות מי זה אלכס ליבק כי אף פעם לא ראיתי תמונה שלו. רק תמונות שהוא צילם.
כמה מהציטוטים קראתי באיזה ספר שיש לי שלו :-). ודווקא הציטוט הפותח מאוד נוגע אליי:
"התרבות במדינה הזאת היא כל כך רחבה, הרחובות פתוחים, מתקשרים, ועמוסים סמלים סוציולוגים. ועדיין כמעט ואין צלמים שפשוט הולכים ברחוב עם מצלמה ומתעדים את חיי היום יום. כל הצלמים רוצים להנציח את ההיסטוריה לצלם את מנהיגי העולם, את הכוכבים והזיקוקים.
צילום רחוב וצילום תיעודי כבר מזמן אינם אופנתיים. העבודה שלך היא "פסה" אמרה לי לפני כמה שנים צלמת צעירה במוזיאון חשוב. אנשים כבר לא מצלמים ככה יותר היא אמרה. ואני חשבתי לעצמי- כל עוד אנשים אינם "פסה" אז צילום ישיר מעורר מחלוקת של צילום רחוב עדיין תקף".

והאמת, לא שהמאמר היה רע, הוא היה נפלא ! אבל הוא לא ייצג את הציטוט הזה. הוא הציג את כל ההצלחות הגרנדוזיות של אלכס ולווא דווקא את הפשטות שבצילומיו ובהוויה הישראלית היומיומית.
עם זאת, שוב אני מדגישה כדי שלא ליצור זלזול או משו ושלא תקבל את הרושם הלא נכון - מאוד מאוד נהנתי מהמאמר smile.gif . תודה (:
PM V
+Quote Post
Frieman Ronen
10.2.2008, 21:07
תגובה #17


Group Icon


קבוצה: יועץ בכיר
מספר ההודעות: 3,181
תגובות נבחרות: 184
הצטרף בתאריך: February 07
מתל אביב
צלם



דווקא העלת נקודה מענינת
ואני אשמח לדון בה.
אני הרגשתי שאני דווקא מוביל אומנם בעדינות סיפור של מישהו שהיה בשיא, שצילם את גדולי עולם.
שהגיע לשיא!!
ואז במקום ההוא בחר בבחירה מודעת לעזוב את זה וללכת לצלם ברחוב, וככה הוא בוחר לראות את הצילום שלו כמו בציטוט.
"התרבות במדינה הזאת היא כל כך רחבה, הרחובות פתוחים, מתקשרים, ועמוסים סמלים סוציולוגים. ועדיין כמעט ואין צלמים שפשוט הולכים ברחוב עם מצלמה ומתעדים את חיי היום יום. כל הצלמים רוצים להנציח את ההיסטוריה לצלם את מנהיגי העולם, את הכוכבים והזיקוקים.
צילום רחוב וצילום תיעודי כבר מזמן אינם אופנתיים. העבודה שלך היא "פסה" אמרה לי לפני כמה שנים צלמת צעירה במוזיאון חשוב. אנשים כבר לא מצלמים ככה יותר היא אמרה. ואני חשבתי לעצמי- כל עוד אנשים אינם "פסה" אז צילום ישיר מעורר מחלוקת של צילום רחוב עדיין תקף."

לפעמים צריך להכווין בעדינות ולא לכתוב דברים במפורש

רונן


--------------------
אתם מוזמנים לבלוג שלי
אתר הצילום שלי
הגלריה שלי בפליקר

יש תיאוריה הגורסת כי אם אי פעם יגלה מישהו לשם מה בדיוק נועד היקום ומדוע הוא נמצא כאן, ייעלם היקום כהרף עין ויוחלף במשהו מוזר ובלתי מובן עוד יותר...
יש תיאוריה אחרת הגורסת כי כל זה כבר קרה. מדריך הטרפמפיסט לגליקסיה

CANON 30D
CANON 5D MARK II
Canon 17-85mm f/4-5.6 EF-S IS USM
Canon Normal EF 50mm f/1.8 II
canon 70-200 f/2.8 is
canon 24-70 f/2.8
Tamron 28-200 - שכבר צריכה ללכת לפח שנזרקה לפח בטקס מכובד
PM V
+Quote Post
Frikin Shin
15.2.2008, 22:59
תגובה #18


***


קבוצה: משתמשים פעילים
מספר ההודעות: 279
תגובות נבחרות: 2
הצטרף בתאריך: February 07
מישראל
צלם



(Frieman Ronen @ Feb 10 2008, 10:07 PM) *

דווקא העלת נקודה מענינת
ואני אשמח לדון בה.
אני הרגשתי שאני דווקא מוביל אומנם בעדינות סיפור של מישהו שהיה בשיא, שצילם את גדולי עולם.
שהגיע לשיא!!
ואז במקום ההוא בחר בבחירה מודעת לעזוב את זה וללכת לצלם ברחוב, וככה הוא בוחר לראות את הצילום שלו כמו בציטוט.
"התרבות במדינה הזאת היא כל כך רחבה, הרחובות פתוחים, מתקשרים, ועמוסים סמלים סוציולוגים. ועדיין כמעט ואין צלמים שפשוט הולכים ברחוב עם מצלמה ומתעדים את חיי היום יום. כל הצלמים רוצים להנציח את ההיסטוריה לצלם את מנהיגי העולם, את הכוכבים והזיקוקים.
צילום רחוב וצילום תיעודי כבר מזמן אינם אופנתיים. העבודה שלך היא "פסה" אמרה לי לפני כמה שנים צלמת צעירה במוזיאון חשוב. אנשים כבר לא מצלמים ככה יותר היא אמרה. ואני חשבתי לעצמי- כל עוד אנשים אינם "פסה" אז צילום ישיר מעורר מחלוקת של צילום רחוב עדיין תקף."

לפעמים צריך להכווין בעדינות ולא לכתוב דברים במפורש

רונן


היי רונן
קודם כל, אני בת (: קוראים לי דניאל שלום (:
ובנוגע לתגובתך .. באמת לא צריך להגיד תמיד דברים נורא במפורש, אבל אתה פתחת את הכתבה בציטוט מסויים שגרם לי לחשוב שהכתבה תהיה יותר בכיוון שעליו דיברתי.. אולי פשוט השימוש בציטוט הזה לפתיחת המאמר פחות מוצלח..
אבל אני כן אוהבת את הדגש והעניין שהוא היה בפסגה צילם את גדולי העולם והגיע לשיא! ובכל זאת בחר ללכת לדברים הפשוטים בחיים. פשוט אני חושבת שאולי אם פתחת אם כזה ציטוט שמכוון לסוף, אולי צריך קצת לפרט יותר על הצילומי רחוב שלו שכ"כ מאפיינים אותו?
PM V
+Quote Post
Frieman Ronen
16.2.2008, 08:18
תגובה #19


Group Icon


קבוצה: יועץ בכיר
מספר ההודעות: 3,181
תגובות נבחרות: 184
הצטרף בתאריך: February 07
מתל אביב
צלם



(Frikin Shin @ Feb 15 2008, 09:59 PM) *

היי רונן
קודם כל, אני בת (: קוראים לי דניאל שלום (:
ובנוגע לתגובתך .. באמת לא צריך להגיד תמיד דברים נורא במפורש, אבל אתה פתחת את הכתבה בציטוט מסויים שגרם לי לחשוב שהכתבה תהיה יותר בכיוון שעליו דיברתי.. אולי פשוט השימוש בציטוט הזה לפתיחת המאמר פחות מוצלח..
אבל אני כן אוהבת את הדגש והעניין שהוא היה בפסגה צילם את גדולי העולם והגיע לשיא! ובכל זאת בחר ללכת לדברים הפשוטים בחיים. פשוט אני חושבת שאולי אם פתחת אם כזה ציטוט שמכוון לסוף, אולי צריך קצת לפרט יותר על הצילומי רחוב שלו שכ"כ מאפיינים אותו?


היי דניאל, נעים מאוד!!
קיבלתי את ההערה, אני אשמח עם תוסיפי בתגובה קטע כתוב על מה שאת מדברת בכדי שנוכל להמשיך ולהאשיר את חברי הפורום.

קיבלתי הודעה אישית מחבר פורום אחר, בגלל שהוא בחר לכתוב את זה בצורת הודעה אישית אני אכבד אותו ולא אפרסם את שמו.
אותו חבר שלח לי את ההודעה הבאה:
"כתבה מאוד טובה ומושקעת, בכתבה אין חלק בו אלכס ליבק נתבע על ידי חרדי בשל תמונה שביזתה אותו?...

לקרוא עוד על זה כאן ---> צלם עיתון הארץ אלכס ליבק ישלם פיצוי כספי על צילום פוגע של יהודי חרדי" [סוף ציטוט-שנערך קלות]

את תגובתי שלחתי לאותו חבר פורום כמובן בהודעה אישית, אבל אני מרגיש שהמדיע שהוא העלה, צריך להיות נחלת הכלל.
ובטח שתגובתי למה הוא לא נכלל בכתבה.

תגובתי:
"נכון בכתבה אין התייחסות לתביעה הזאת
מפני שאני חושב שזה דיון אחר לגמרי- אני כיווניתי את הכתבה שתדבר על עבודתו של אלכס ליבק, שתדבר על הדרך שעבר ואיך היא עיצבה אותו כצלם.
התביעה לא השפיע על איך שהוא צילם ומצלם ולכן אין לה מקום בכתבה שעוסקת בצילום
לדעתי יש למה מקום בשירושור הזה
מקווה שזה הסביר לך מדוע בחרתי להתעלם מהאנקדותה הזאת."

אשמח לשמוע תגובות
רונן


--------------------
אתם מוזמנים לבלוג שלי
אתר הצילום שלי
הגלריה שלי בפליקר

יש תיאוריה הגורסת כי אם אי פעם יגלה מישהו לשם מה בדיוק נועד היקום ומדוע הוא נמצא כאן, ייעלם היקום כהרף עין ויוחלף במשהו מוזר ובלתי מובן עוד יותר...
יש תיאוריה אחרת הגורסת כי כל זה כבר קרה. מדריך הטרפמפיסט לגליקסיה

CANON 30D
CANON 5D MARK II
Canon 17-85mm f/4-5.6 EF-S IS USM
Canon Normal EF 50mm f/1.8 II
canon 70-200 f/2.8 is
canon 24-70 f/2.8
Tamron 28-200 - שכבר צריכה ללכת לפח שנזרקה לפח בטקס מכובד
PM V
+Quote Post
sundra sandrusi
18.2.2008, 02:14
תגובה #20


Group Icon


קבוצה: חברי קבוצת הצילום
מספר ההודעות: 1,882
תגובות נבחרות: 17
הצטרף בתאריך: July 07
מparis
צלם



רונן
תודה תודה ושוב תודה
כל הכבוד על ההשקעה
סונדרה


--------------------
sundra sandrusi[font=Fixedsys][size=3]
PM V
+Quote Post
אדם
21.2.2008, 16:17
תגובה #21


Group Icon


קבוצה: חברי קבוצת הצילום
מספר ההודעות: 1,258
תגובות נבחרות: 36
הצטרף בתאריך: February 07
ממושב נהורה, חבל לכיש
צלם



כתבה מענינת מאד. בלעתי בשקיקה.


--------------------




PM V
+Quote Post
Danny
6.4.2008, 01:36
תגובה #22


**


קבוצה: משתמשים פעילים
מספר ההודעות: 25
תגובות נבחרות: 0
הצטרף בתאריך: September 07



כתבה מאוד מעניינת ומחדשת, אהבתי את התמונות המצורפות

דני
PM V
+Quote Post
st
7.4.2008, 07:34
תגובה #23


Group Icon


קבוצה: חברי קבוצת הצילום
מספר ההודעות: 262
תגובות נבחרות: 3
הצטרף בתאריך: November 04
צלמת
שם מלא: esthi ben david



היי רונן
מאמר מרתק
תודה
אסתי


--------------------
st
PM V
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 משתמש(ים) קוראים הודעה זה (1 אורחים ו 0 משתמשים אנונימים)
0 חברים:

 



-